Jak pisać specjalistyczne artykuły blogowe?

Decydując się na prowadzenie bloga warto zwrócić uwagę na zamieszczane na nim treści. Powinny to być specjalistyczne artykuły blogowe, które pomagają budować ekspercki wizerunek marki i zwiększać ruch na stronie. Strona bogata w takie treści może zająć wyższą pozycję w wyszukiwarce i będzie widoczna dla czytelników. W tym artykule podpowiadamy, jak tworzyć dobrej jakości teksty na bloga.

Specjalistyczne artykuły blogowe – cechy dobrego tekstu

Wbrew pozorom rzetelne informacje przekazywane w treści to nie wszystko, by pisać specjalistyczne artykuły blogowe. Oczywiście treść jest bardzo ważna, lecz równie istotne jest zadbanie o odpowiednią strukturę tekstu oraz stosowanie zasad SEO. Co powinny zawierać specjalistyczne treści? Przedstawiamy listę najważniejszych zasad.

Sprawdź, jak agencja copywriterska tworzy specjalistyczne artykuły blogowe.

Ciekawy temat

Temat, który poruszasz na swoim blogu musi być interesujący dla czytelników – przecież nikt nie chce czytać nudnych artykułów. Ale jak się dowiedzieć, co interesuje odbiorców? Możesz użyć dedykowanych narzędzi do wyszukiwania zapytań, jak np. Answer The Public. Jest to darmowy, bardzo intuicyjny i łatwy w obsłudze program, z którego dowiesz się, jakie zapytania wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę. Podpowiedzi, które znajdziesz, możesz wykorzystać jako temat artykułu.

Dokładny research

Podstawową cechą specjalistycznego artykułu blogowego jest to, że przekazuje rzetelne, sprawdzone informacje swoim czytelnikom. W tym celu pisarz powinien dogłębnie poznać opisywany temat, by jego blog stał się cennym źródłem fachowej wiedzy. Jeśli chcesz pokazać, że Twój artykuł ma naukowo potwierdzone informacje – dodaj bibliografię.

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe

To dzięki frazom kluczowym użytkownik trafia na Twoją stronę, dlatego tak ważny jest ich trafny dobór. W Internecie znajdziesz narzędzia, które ułatwią Ci ten proces. Może to być przykładowo Google Keyword Planner – najpopularniejszy i darmowy program do wyszukiwania pasujących słów kluczowych.

Tytuł przyciągający uwagę

Gdy masz już wybrane odpowiednie słowa kluczowe, możesz zająć się tworzeniem tekstu. Chwytliwy tytuł to najważniejszy element artykułu, bowiem to od niego zależy, czy użytkownik zechce otworzyć i przeczytać treść. Powinien krótko i zwięźle odzwierciedlać to, co znajduje się w artykule, a dodatkowo przyciągać uwagę i zachęcać do kliknięcia. Warto poświęcić trochę czasu i nie zaniedbywać tej części artykułu.

Właściwe formatowanie

Podziel swój tekst na odpowiednie segmenty, stosując śródtytułu i mniejsze akapity. W treści specjalistycznego artykułu możesz stosować nagłówki H2-H6, lecz nagłówek H1 jest zarezerwowany tylko dla tytułu i powinien być użyty tylko raz. Zastosowanie odpowiedniego podziału tekstu sprawi, że artykuł będzie przejrzysty – co ułatwi zarówno użytkownikom, jak i robotom Google’a poruszanie się po stronie.

Specjalistyczne artykuły blogowe – podsumowanie

W czasach, gdzie wiele firm konkuruje o najwyższe pozycje w Google’u, warto skupić się na jakości, by nie tylko podnieść umiejscowienie witryny w wynikach wyszukiwania, ale również dostarczać użytkownikom wartościowy content. Teraz, gdy już wiesz jakie elementy powinien zawierać specjalistyczny artykuł blogowy, nie pozostaje nic innego jak zasiadać do pisania!

28 thoughts on “Jak pisać specjalistyczne artykuły blogowe?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *