Zdrowe odżywianie zimą – czy to wykonywalne?

Nie od dziś wiadomo, że filarem zdrowia i dobrej kondycji jest właśnie zbilansowana dieta. Skomponowanie różnorodnych posiłków nie stanowi wyzwania latem, jednak może nastręczać problemów w miesiącach zimowych. Paradoksalnie to właśnie wtedy nasz organizm najbardziej potrzebuje kompleksu witamin i minerałów. Jak to pogodzić i odżywiać się zdrowo także zimą? Podpowiadamy poniżej.

Mrożone i suszone warzywa – sekret zdrowia

W miesiącach zimowych, kiedy nie mamy dostępu do świeżych owoców i warzyw, warto sięgać po mrożonki, ale także po suszone warzywa. Mrożenie oraz suszenie to sposoby obróbki żywności, dzięki którym zachowuje ona większość swoich wartości odżywczych. Mrożonki mogą stanowić doskonałą bazę na przykład dla zup czy zapiekanek. Warzywa suszone dodadzą zaś niepowtarzalnego smaku i aromatu przygotowywanych potrawom. Można zastąpić nimi gotowe mieszanki przypraw, kostki rosołowe i inne niezdrowe komponenty dań. Poza walorami smakowymi suszone warzywa pozwolą także dostarczyć organizmowi niezbędnych witamin i minerałów, a przy tym są zupełnie bezpieczne dla zdrowia (suszenie sprawia, że w żywności nie mają jak się rozwijać drobnoustroje czy grzyby).

4 thoughts on “Zdrowe odżywianie zimą – czy to wykonywalne?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *