Słowo „normalny” znika z kosmetyków!

Koncern Unilever usuwa z opakowań swoich kosmetyków słowo „normalny”. Badania przeprowadzone przez firmę wykazały, że klienci odbierają ten zwrot negatywnie. Co zatem z szamponami przeznaczonymi do włosów normalnych oraz kremami do skóry bez szczególnych potrzeb?

Zdecydowały wyniki badań

Przyczyną zmiany jest badanie przeprowadzone na losowej grupie 10 tysięcy konsumentów w dziewięciu krajach. Aż 70% pytanych uznało, że słowo „normalny” ma wydźwięk pejoratywny. Odsetek ten był jeszcze wyższy w młodszej grupie ankietowanych (osób pomiędzy 18. a 35. rokiem życia). Dodatkowo aż 56% osób biorących udział w badaniu stwierdziło, że to określenie ma charakter wykluczający, a jego używanie może sprawić, że ktoś poczuje się gorzej.

Wyniki ankiety, zdaniem Unilever, potwierdzają, że branża kosmetyczna powinna skupiać się nie tylko na wyglądzie, ale również na dobrym samopoczuciu. Samo usunięcie wyrazu z opakowań nie wyczerpuje tematu, a kolejne działania przedsiębiorstwa nastawione będą na wspieranie różnorodności.

7 thoughts on “Słowo „normalny” znika z kosmetyków!

Skomentuj profesjonalna prezentacja biznesowa Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *